Ateneum på lätt svenska

Ateneum stänger för resten av året 2022

En renovering på Konstmuseet Ateneum börjar 28.3.2022. Renoveringen räcker hela resten av året 2022. Man kan inte besöka museet medan det renoveras. Ventilationen och många andra saker ska sättas i skick. Bland annat ska entréutrymmena i bottenvåningen förnyas. Museet öppnar igen i början av år 2023. Då får besökarna se helt nya utställningar. Olika slags service för besökarna kommer då också att vara bättre.

ÖPPETTIDER

  • Tisdag10–18
  • Onsdag–Torsdag10–20
  • Fredag10–18
  • Lördag–Söndag10–17
  • MåndagStängt

BILJETTER

normaali pääsylippu 18 €
alennettu pääsylippu 16 €
alle 18-vuotiaat 0 €

ANKOMST

Kaivokatu 2
00100 Helsinki

Museibutiken 

Ateneums webbshopen 

Kafé-restaurangen

På första våningen finns museets kafé.

Ateneum Bistro