Siirry sivulla:
Näyttelyt nyt
Ateneum menee kiinni loppuvuodeksi 2022
Ateneumin taidemuseossa alkaa remontti 28.3.2022. Se kestää koko loppuvuoden 2022. Remontin aikana museoon ei voi tulla vierailemaan. Remontissa korjataan ilmastointia ja monia muitakin asioita. Muun muassa museon pohjakerroksen aulatilat uusitaan. Museo avautuu uudelleen vuoden 2023 alussa. Silloin kävijä näkee aivan uudet näyttelyt. Myös monet palvelut ovat nykyistäkin parempia.
Menneet näyttelyt
-
- Julkaistu: 10.1.2022
Moderni nainen ja Vuoropuhelua selkosuomeksi
-
- Julkaistu: 15.10.2021
Kokoelmanäyttely Suomen taiteen tarina selkosuomeksi
-
- Julkaistu: 15.10.2021
Outi Heiskanen selkosuomeksi
Näyttelymme muualla
Ateneumin taidemuseo toimii myös muualla kuin Ateneum-rakennuksessa. Monet suomalaiset ja ulkomaiset museot pyytävät museon taidetta lainaan omiin näyttelyihinsä.
Ateneum myös suunnittelee ja tuottaa itse kokonaisia näyttelyitä, joita voi nähdä toisissa suomalaisissa tai ulkomaisissa taidemuseoissa.