Ateneum avautuu uudelleen 14.4.2023.
Ateneumin taidemuseossa on ollut remontti. Museossa on parannettu monia asioita. Pohjakerroksen yleisötiloja on korjattu. Myös museon ilmanvaihto on kokonaan uusittu. Lipputiskit ja kauppa ovat uusissa paikoissa pohjakerroksessa. Myös wc-alue on rakennettu kokonaan uusiksi. Toivomme, että voimme palvella asiakkaitamme nyt entistäkin mukavammin.
Museon uusi pysyvä näyttely on nimeltään Ajan kysymys. Se on museon kahdessa kerroksessa, ja se on esillä monta vuotta. Jos haluat tietää näyttelystä lisää, klikkaa tästä.
Kolmannessa kerroksessa on myös iso näyttely. Se vaihtuu uudeksi kaksi kertaa vuodessa. Ensimmäisenä avautuu 5.5.2023 suomalaisen taiteilijan Albert Edelfeltin näyttely. Voit lukea näyttelystä lisää tästä.
Aukioloajat
- Tiistai–Perjantai10–20.30
- Lauantai–Sunnuntai10–17
- MaanantaiSuljettu
Liput
normaali pääsylippu 20 €
alennettu pääsylippu 12 €
alle 18-vuotiaat 0 €
Museokortilla vapaa pääsy
Saapuminen
Kaivokatu 2
00100 Helsinki
Tulevat tapahtumat
Kaikki tapahtumat yleiskielisillä sivuilla
Taidepajat
Luennot
Taidepajat
Opastukset
Luennot
Muut tapahtumat
Luennot

Museokauppa

Kahvila-ravintola
Ateneumin ensimmäisessä kerroksessa on kahvila ja ravintola, jonka nimi on Ateneum Bistro.